Het eerste concert van Suzan en Freek in het GelreDome in een reeks van tien werd direct goed bezocht door bijna 40.000 bezoekers. Dat werd in de wijk Malburgen, Immerloo en Het Duifje ook goed gemerkt. Veel van de bezoekers aan het concert kwamen met de auto en een deel ervan parkeerde, net als tijdens andere evenementen in het GelreDome, in de wijk, vaak daar waar het niet mag: asociaal, hinderlijk of gevaarlijk.
Veel boetes uitgedeeld
Handhaving – afdeling parkeerbeheer van de gemeente Arnhem had dan ook een drukke avond. Met in ieder geval vier handhavers werd er flink geschreven, wat volgens oplettende wijkbewoners resulteerde in ieder geval al ruim 70 bekeuringen. Zo werden tientallen parkeerders beboet die hun auto in de groenstroken hadden staan aan de Orionsingel, rondom en op het Olympusterrein langs het Olympus College, of buiten de parkeervakken. Niet iedereen zal dus na dit eerste concert met alleen mooie herinneringen naar huis gaan.

Waarschuwing voor bezoekers aan het GelreDome
Laat de boeteregen vooral ook een waarschuwing zijn aan toekomstige bezoekers van het GelreDome. Parkeer alleen in de daarvoor bestemde parkeervakken of op wegen waar dat is toegestaan in de wijk Malburgen, Immerloo en Het Duifje. Of parkeer je auto beter elders in de stad, ga met de (pendel)bus naar het concert of kom met de trein. De OV-verbindingen naar en van het GelreDome zijn prima.
Wijkmedia ontvangt graag beelden van mogelijke opvolgende parkeercontroles de komende optredens
Heb je beelden van controle op foutparkeerders de komende dagen in de wijk Malburgen, Immerloo en Het Duifje, dan ontvangen we die graag met daarbij de locatie en tijd. Natuurlijk gebruiken we ze anoniem in eventuele vervolgberichtgevingen en als terugkoppeling tijdens de overleggen van de wijkorganisaties, waarbij ook gemeente is aangesloten. Mailen kan naar: redactie@malburgen.nl

















Mooi! We hebben er vaak last van hopelijk deelt iedereen het lekker via social media dat ze een boete hebben gekregen dan hebben we de komende 10 dagen veel minder last
Betaal je 70 voor een kaartje…wat drinken wat eten voor 25 en dan nog 105 erbij voor de boete…toch een leuke avond voor 200…
Het staat overal al op tiktok! Wat ben je een verschrikkelijke aso als je zo over het voetpad je wagen maar ergens neer zet het mag nog een veel hogere boete zijn! Had je maar moeten parkeren bij gelredome was je toch goedkoper uit geweest
De pendelbus is waardeloos! 🙁 ruim een uur wachten kunt beter lopen
Het was weer een parkeer (verkeers) drama in de wijk Malburgen-Oost/West. Vanuit mijn huis te zien (Meldeplein) en lopend door de wijk wederom geconstateerd dat de verkeersregelaars niet een keer een auto terugstuurde want het valt toch niet te controleren of je reden in de wijkt te zijn klopt. Al vaker met verrkeersregelaars in gesprek gegaan en zeggen zelf dat het maar een formaliteit is die eigenlijk geen zin heeft. Het is gewoon kolder dat ze daar staan want het lost dus niets op. Ook veel te hard rijden en stressen en toeteren door de wijk op zoek naar een parkeerplek. Met zoveel concerten achter elkaar voel je je als bewoner helemaal niet serieus genomen, gegijzeld omdat je zelf niet met je auto meer durft weg te gaan. Nu het Décathlon terrein ook volgebouwd gaat worden zullen dit soort tafrelen in de toekomst blijven bestaan. Het is niet erg dat er evenementen zijn, dat gun ik iedereen maar de Gelredome en de Gemeente zouden hierin toch echt veel meer verantwoordelijkheid moeten nemen. Bouw desnoods een met meerdere lagen parkeerdekken naast het Gelredome zodat het voor bezoekers en omwonende handelbaar blijft en iedereen kan genieten.
Goed bezig! Gisteren veel minder auto’s hier op het groen. Tip om wat vaker te conroleren als MASV weer eens bezig is
Graag betere controle. En wellciht toch voor vergunningshouders maken.
en een tip: controleer ook een s als MASV een wedstrijd heeft
Jullie hebben wel wat losgemaakt staat nu overal op facebook instagram en tiktok je gaat dit alleen maar aanpakken met bekeuren die verkeersregelaars kunnen en mogen niets en staan er voor Piet snot